Monday, July 27, 2009

ZIARAH...

Kite Di Ziarah Setiap 21 Minit...
BIsMillahirrahmanirrahimm...
Sebuah hadis Nabi S.A.W yg diriwayatkan oleh Abdullah b Abbas R.A, bahwa Rasullullah S.A.W bersabda yang maksudnye "Bahwe malaikat maut memerhati wajah setiap manusia di muke bumi ini 70 kali dlm sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati org itu ade yg sedang gelak ketawe. Maka berkate Izrail: "Alangkah hairannye aku melihat org ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala utk mencabut nyawanye, tetapi die masih berseronok2 bergelak ketawe". Manusia tidak akan sedar bahwe dirinye sentiase diperhati oleh malaikat maut, kecuali org2 soleh yg sentiase mengingati mati. 1 hari=24 jam= 1440 minit 1440 minit/70=20.571 minit
INI BERMAKNE MALAIKAT MAUT MENZIARAHI KITE SETIAP 21 MINIT

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ramadhan,
kau datang setahun sekali
kau datang bawa rahmat yang maha besar
kau datang membawa seribu satu ujian
kau datang memberi seribu satu rahsia pahala
kau datang jua... Ramadhan,
di dalam mu tersimpan rahsia
di dalam mu tersirat dan tersurat kemanisan
di dalam mu terkandung kepayahan
di dalam mu terkandung kesenangan
kau memilikinya
Ramadhan,
aku cuba menyelami sambil menghirup rahsiamu
aku cuba menghisap manismu
aku cuba harungi kepayahan ujiannu
aku cuba belajar apa yang kau ajarkan
aku cuba segalanya....
Ramadhan
semoga tahun nie memberi segala kemanisan
semoga tahun nie dimurahkan rezeki
semoga aku dapat memperbaiki amalanku
semoga kau memberkatinye..
amin.

1 comment:

Pls fill the form to make an order. TQ

Name:
Email Address:
Contact No:
Order Item:
Delivery Adress:
REMARKS:

Get your own free form like this one.